Szlifowanie i licowanie zaworu głowicy cylindrów

Naprawa głowicy cylindra nie obędzie się bez dokładnego pomiaru i docierania gniazda i zaworu. Po obróbce powierzchni gniazda, zawory wymagają równie dużo uwagi, ponieważ muszą być dokładnie dopasowane do rozmiaru gniazda. Pasowanie głowicy zaworu odpowiada za szczelność głowicy. Jego niewłaściwy rozmiar może doprowadzić do utraty kompresji w silniku i przegrzania.

Jak wszystkie inne części, zawory ulegają zużyciu w wyniku długotrwałej eksploatacji, dużych obciążeń i wysokich temperatur.

Szlifowanie i napawanie należy przeprowadzać, gdy:

  • zmiany kształtu;

  • nadmierne zużycie;

  • uszkodzenie powierzchni czołowej.

Wykonuje się szereg dokładnych pomiarów, aby ocenić, czy zawór wymaga przebudowy czy wymiany. Jeśli część ma być odbudowana, przeprowadza się operacje szlifowania zaworów i ich napawania. Szlifowanie zaworów eliminuje drobne uszkodzenia powierzchni elementu. Na przykład drobne zadrapania lub chropowatość powierzchni. Zapewnia to idealne dopasowanie siedziska do elementu. Szlifowanie zaworów jest skuteczne tylko wtedy, gdy część spełniają tolerancje fabryczne. W przeciwnym razie należy wymienić zawór, ale ten zabieg jest równie ważny jak szlifowanie głowicy cylindra.

Rola końcówek jest często niedoceniana. Chociaż są one również odpowiedzialne za uszczelnianie. „Warsztaty samochodowe nawet je zaniedbują, docierając część do siedzenia pastą ścierną. W efekcie takie naprawy są mało efektywne i po krótkim czasie kierowca będzie musiał przechodzić procedurę od nowa.

Udostępnij: